اخبار

خودرو مرسدس بنز نامرئی
۰۴ تیر ۱۳۹۷

خودرو مرسدس بنز نامرئی

شرکت بنز با استفاده از تکنولوژی استتار نوری اولین ماشین نامرئی را تولید کرد. مهندسان شرکت مردس بنز یک سمت اتومبیل را با LED پوشاندند، تا این ماشین را به یک نمایشگر تلویزیونی بزرگ تبدیل کنند. سپس یک دوربین در سوی دیگر اتومبیل قرار دادند و به این ترتیب تصویر فیلم برداری شده توسط دوربین را برروی سمت دیگر خودرو به نمایش گذاشتند. این کار تقریبا همان تاثیر نامرئی شدن را دارد به خصوص اگر زاویه دید و نور مناسب باشد. مهندسان در یک طرف این ماشین دوربین های SLR دیجیتال و در طرف دیگر چراغ های ثابت LED نصب کرده اند. چراغ های LED  ، هر چیزی که دوربین SLR در طرف دیگر تصویر برداری می کنند نشان می دهند، این کار باعث می شود که بیننده ماشین را در واقع به صورت نامرئی ببیند.                                                پروژه خودرو نامرئی مرسدس بنز برای معرفی  و ترویج  تکنولوژی F-Cell که داری انعکاس ... ادامه مطلب »
چراغ راهنمایی هوشمند
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

چراغ راهنمایی هوشمند

بلژیک برای تشویق شهروندان به رعایت قوانین، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی متفاوت و جذابی با استفاده از فناوری‌های نوین به‌کار گرفته است.   امروزه در برخی کشورها، از ایده‌های جالبی برای استفاده از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است. بلژیک یکی از این کشورهاست که با استفاده صحیح و خلاقانه از فناوری، توجه شهروندان خود را به آن جلب کرده‌ است.     در زیر ویدئویی از این چراغ راهنمایی در یکی از خیابان‌های بلژیک  نشان داده شده است. ​   ادامه مطلب »
سریع ترین قایق الکتریکی جهان
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

سریع ترین قایق الکتریکی جهان

شرکت جگوار  با همکاری شرکت Williams Advanced Engineer تولید کننده قطعات موتورهای برقی ، محصول جدیدی با نام جگوار وکتور V20E ارائه کرد و توانست  رکورد جهان را برای سریعترین قایق برقی به دست آورد. رکورد قبلی سریع ترین قایق برقی جهان با سرعت 123 کیلومتر بر ساعت در سال 2008 به ثبت رسیده بود. با این حال جگوار وکتور V20E توانست به سرعت متوسط 142 کیلومتر بر ساعت در یک مسیر 1 کیلومتری دست پیدا کند. جگوار در ساخت این قایق  از تکنولوژی مشابه به یک ماشین الکتریکی F1 استفاده کرده است. جگوار یکی از شرکت های مطرح در صنعت خودروسازی محسوب می شود با این حال رکورد جدید این کمپانی نشان از توانایی های آن در تولید قایق های برقی دارد.                                                                این شرکت انگلیسی قصد دارد از سال 2020 تولید خودرو با موتورهای بنزینی معمولی را متوقف و تمامی محصولات ... ادامه مطلب »
نصب بزرگترین باتری جهان در استرالیا
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

نصب بزرگترین باتری جهان در استرالیا

شرکت تسلا توانست یکی دیگر از برنامه‌های بلند پروازانه‌ خود را با عنوان ساخت بزرگترین باتری جهان در کمتر از 100 روز در استرالیا به بهره برداری برساند، تا مشکل انرژی در جنوب استرالیا را برطرف کند. در سپتامبر سال ۲۰۱۶، طوفان بزرگی جنوب استرالیا را در نوردید، شبکه‌ی برق ایالت را قطع کرد و ۱.۷ میلیون نفر را بدون برق گذاشت. طوفانی دیگر قطعی برق بیشتری را در دسامبر ایجاد کرد، در حالی‌که موج گرمایی در فوریه‌ی ۲۰۱۷ نیز در این کشور حکمفرما شد. پس از فراز و نشیب‌های فراوان، در ماه مارس دولت استرالیا برنامه‌های خود برای تغییر آینده‌ی انرژی کشور و ساخت بزرگترین سیستم ذخیره باتری جهان را اعلام کرد. همین رقابت باعث شد شرکت‌های تسلا، زِن انرژی،‌ کارنگی کلین انرژی،‌ و لیون در مناقصه‌ای 150 میلیون دلاری که دولت استرالیای جنوبی به ساخت این باتری و دیگر منابع تجدیدپذیر انرژی اختصاص داده است شرکت کنند. تسلا برنده ... ادامه مطلب »
کلاه اسکن مغزی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

کلاه اسکن مغزی

پژوهشگران شیوه نوینی را برای جایگزینی دستگاه های رایج اسکن های مغزی ارائه کرده اند. اسکن های MRI که برای نقشه برداری از مغز بسیار رایجند، برای کودکان و بیمارانی که وسایل الکتریکی مانند ضربان ساز، حلزون گوش و محرک های اعماق مغز در بدنشان ایمپلنت شده است مناسب نیستند.میدانهای مغناطیسی استفاده شده در اسکن های مغزی معمولی می تواند عملکرد و یا حتی ایمنی ایمپلنت ها را مختل کند. محققان دانشگاه واشنگتن اکنون یک کلاه هوشمند ساخته اند که سیستم اسکن مغزی جدیدی است که نورهای ریزی را به سر می تاباند و مانند اسکنر مغناطیسی مغز کار کند. نتایج آزمایش این دستگاه نشان می دهد که بیماران قادر به حرکت، تکان دادن سر و حتی نوشیدن چای و یا بازی تنیس روی میز حین تصویربرداری از مغز بوده اند و فعالیت مغز آنها در یک هزارم ثانیه طی انجام این فعالیت ها به روش مغزنگاری مغناطیسی ثبت شده است.                               ... ادامه مطلب »
جوهر رسانا
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

جوهر رسانا

محققان موفق به ساخت جوهری شده‌اند که می‌تواند جایگزین سیم‌کشی در مدارهای الکتریکی شود. این جوهر که بر پایه نقره تولید شده قرار است به زودی روانه بازار شود و کالاهای تزئینی اولین هدف آن خواهد بود. حدود دو سال پیش خبری منتشر شد که محققان دانشگاه ایلینویز (Illinois) آمریکا بر روی قلمی با جوهر رسانا کار می کنند که برای اتصال باتری به ابزارهای الکتریکی همانند مقاومت‌ها و لامپ‌های LED، با استفاده از جوهری با پایه نقره می‌تواند جریان الکتریسیته را از میان خطوطی که بر روی کاغذ، چوب، پلاستیک و حتی انواع خاصی از پارچه می‌کشد انتقال دهد.                                                         شرکت Electroninks Incorporated قلمی را با نام سرکیت اِسکرایب (Circuit Scribe) طراحی و تهیه کرده که توسط جوهر رسانای نقره به شما امکان می دهد هر مداری را که دوست دارید به آسانی بر روی کاغذ ترسیم ... ادامه مطلب »
تبدیل ۱۲ هزار پست برق آلمان به ایستگاه شارژ خودرو
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

تبدیل ۱۲ هزار پست برق آلمان به ایستگاه شارژ خودرو

شرکت مخابراتی آلمانی موسوم به "دوچ تلکام"(Deutsche Telekom) با تبدیل 12 هزار پست توزیع برق به ایستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی، زیرساخت شارژی کشور را به طور موثر دو برابر تقویت می کند. این شرکت مخابراتی بزرگ اروپایی که در آلمان مستقر است، پست‌های توزیع برق را در شبکه خود به‌ روز می‌ کند تا زیرساخت‌های شارژ الکتریکی فعلی را بازسازی کند. سخنگوی این شرکت گفت که "تلکام" از پست‌های توزیع برق شامل 500 ایستگاه 100 کیلو وات ایستگاه‌های شارژ سریع خواهد ساخت. بقیه آنها به ایستگاه‌های شارژ سطح 2 با نرخ شارژ تا 22 کیلوات تبدیل خواهند شد.  شارژرهای سطح 2 قرار است ظرف سه و نیم ساعت یک باتری را به اندازه طی حدود 130 کیلومتر مسافت شارژ کنند. شارژرهای سریع جریان مستقیم می‌توانند باتری یک ماشین برقی را ظرف نیم ساعت تا 80 درصد شارژ کنند. آلمان در حال حاضر حدود 10 هزار و 800 ایستگاه شارژ عمومی دارد. تخمین زده می‌شود این 12 هزار ... ادامه مطلب »
شکستن رکورد تولید انرژی بادی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

شکستن رکورد تولید انرژی بادی

مزارع بادی انگلیس سال گذشته با تولید ۱۵ درصد از برق این کشور، به کاهش انتشار آلایندگی حاصل از تولید نیرو کمک کردند. بر اساس گزارش ایمپریال کالج لندن و شرکت دراکس ، تولید انرژی بادی انگلیس دو برابر تولید زغال سنگ بوده است زیرا پایگاه‌های جدیدی فعالیتشان را آغاز کرده‌اند و طوفان‌های متعدد در انگلیس، سرعت توربین‌های بادی را ۵ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ افزایش داده است. شبکه برق انگلیس سال گذشته به مدت ۶۱۸ ساعت بدون استفاده از زغال سنگ فعالیت کرده که معادل ۲۶ روز می باشد. به گفته دراکس پاور، با کاهش سهم سوخت‌های فسیلی و رشد سهم انرژی‌های تجدیدپذیر، باید درباره نحوه حفظ این ثبات و تضمین تامین بیشتر نیرو فکر کنیم. با مهیا شدن انگلیس برای کنار گذاشتن استفاده از زغال سنگ، ما می‌توانیم روزهای بدون زغال سنگ بیشتری را انتظار داشته باشیم.                                      ... ادامه مطلب »
رکورد تولید انرژی خورشیدی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷

رکورد تولید انرژی خورشیدی

چین به عنوان بزرگترین منتشرکننده کربن جهان ،ظرفیت نیروی خورشیدی را در سال ۲۰۱۸  از ۴۰ گیگاوات به ۵۵ گیگاوات افزایش داد. انرژی فاینانس (BENF) برآورد کرد امسال حدود ۵۴ گیگاوات نیروی خورشیدی در چین بکار گرفته خواهد شد و پیش بینی خود را از بیش از ۳۰ گیگاوات که در ژوییه برآورد کرده بود بالا برد. میزان ظرفیت افزوده شده احتمالا از انرژی خورشیدی که در سال ۲۰۱۷ در ژاپن تولید شد، فراتر خواهد رفت.به گفته ایون لیو، تحلیلگر BENF در پکن، شمار نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی و پروژه‌هایی که کاهش فقر را هدف گرفته‌اند، بیش از حد انتظار بوده و سازندگان پیش از آن که یارانه‌ها اختصاص داده شود، به ساخت پروژه‌های خورشیدی زمینی روی آورده‌اند.                                                    رشد این بازار به سود تولیدکنندگان بزرگ پنل شامل شرکت جینکو سولار هولدینگ و ترینا سولار ... ادامه مطلب »
پارک های انرژی خورشیدی برزیل
۲۸ خرداد ۱۳۹۷

پارک های انرژی خورشیدی برزیل

در برزیل، شرکت Enel به کمک شرکت های تابعه EGPB و Enel Brasil توانسته نیروگاه های انرژی نو با ظرفیتی بالغ بر 2.9 گیگابایتی احداث کند که 842 مگاوات آن از طریق انرژی باد، 819MW از طریق  انرژی خورشیدی (PV ) و  1270MW از طریق انرژی آب تامین می گردد. یکی از بزرگترین پارک انرژی خورشیدی برزیل پارک خورشیدی Horizonte با قدرت 103MW می باشد که توسط شرکت ایتالیایی  Enel  احداث گردیده است.نیروگاه خورشیدی 103 مگاواتی واقع در ایالت باهیا(Bahia) قادر خواهد بود سالانه 220 گیگاوات ساعت برق تولید کند. شرکت Enel در ساخت این پارک خورشیدی درحدود 110 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. این پارک خورشیدی شامل تقریبا 330،000 پانل خورشیدی بوده که قادر به تولید بیش از 220GWh در سال خواهد بود. در ایالت باهیا (Bahia) شرکت (Enel Green Power Brasil Participações (EGPB قبلا نیروگاه بادی706MW و نیروگاه خورشیدی 515MW ساخته که علاوه بر Horizonte ، شامل نیروگاه خورشیدی 254 مگاواتی Ituverava و نیروگاه خورشیدی158 مگاواتی Lapa می ... ادامه مطلب »