اخبار

ربات موتور سوار
۲۹ بهمن ۱۳۹۷

ربات موتور سوار

شرکت یاماها چند ماه پیش از نسخه اول یک نوع ربات موتور سوار به نام یاماها موتوبات Yamaha Motobot رونمایی کرد. این ربات انسان دوستانه می تواند موتورسیکلت های عملکردبالا را با دقت بسیار بالایی هدایت کند. این ربات می تواند به راحتی دنده عوض کرده ، ترمز گرفته و یا با فشردن گاز ،سرعتش را کم یا زیاد کند. در طرفین موتور سیکلت قابل هدایت توسط موتوبات، دو عدد چرخ کمکی ساخته شده که احتمالا برای حفظ تعادل موتور در پیچ ها کاربرد دارد. راندن موتور سیکلت های با عملکرد بالا کار ساده ای نیست .با این موتورها به راحتی می توانن تا 200 مایل در ساعت رانندگی کرد و فقط باید توسط موتورسواران با تجربه رانده شوند.                                                              شرکت ژاپنی Motorsport Yamaha مجری این طرح می باشد. این ربات قادر است به صورت خودکار ... ادامه مطلب »
اسکوتر برقی تاشو
۲۹ بهمن ۱۳۹۷

اسکوتر برقی تاشو

از اسکوترها به دلیل وزن زیادشان نمی توان در همه جا استفاده کرد.شرکت DI BLASI به تازگی نوع جدید از اسکوترهای برقی قابل حمل ارائه کرده که به صورت اتوماتیک باز و بسته شده ومی توان به راحتی در ماشین قرار داده و هر جا که خواستید با خود ببرید. موقع بسته شدن اسکوتر، ابعاد آن (62x 39 x 48(h سانتیمتر می باشد که به راحتی می توانید با استفاده فشار دادن یک دکمه آنرا تا کرده و حمل نمود. وزن این محصول به همراه باتری لیتیومی، 24.9 کیلوگرم و بدون باتری 22.1 کیلوگرم می باشد و بیش 9 ساعت شارژ نگه می دارد. برای باز و بسته کردن این اسکوتر دیگر نیازی به پیچ و مهره و آچار نبوده و تنها با فشردن یک دکمه باز و بسته می شود.                                                                           به عنوان اسکوتر برقی قابل حمل ، این اسکوتر با یک دکمه ... ادامه مطلب »
تولید برق با دوچرخه
۰۳ بهمن ۱۳۹۷

تولید برق با دوچرخه

ایستگاههای دوچرخه S-Park، با استفاده از انرژی الکتریسیته تولید شده توسط دوچرخه سواری، که در باتری های تعبیه شده ذخیره می شود، روشنایی ساختمان ها را در شب تامین می کنند. چالش انرژی پاک آمستردام، سبب شد که Guillaume Roukhomovsky وBlaž Verhnjak به فکر طراحی دوچرخه S-Park بیفتند. آمستردام اهداف بزرگی در زمینه تولید برق از انرژی های تجدید پذیر داشته و تصمیم جدی دارد که تا سال 2025 ، 1/4 برق خود را به طور مداوم از این طریق تولید کند. اما در مرکز شهر، با توجه به وجود آثار تاریخی و ساختمان های محافظت شده، استفاده از پانل های خورشیدی مجاز نیست. زیرساخت های دیگری که برای انتقال برق مورد نیاز است مانند پستهای برق و ترانسفورماتورها،بسیار بزرگ بوده و نمای شهری را زشت جلوه می دهد.                                                                   ... ادامه مطلب »
۰۱ بهمن ۱۳۹۷

توربین آبی قابل حمل

با استفاده از این تجهیز قابل حمل می توانید در محیط های بیرون ، با استفاده از باد و آب، برق مورد نیاز خود را تامین کنید. از این به بعد می توانید لوازم دارای پورت USB خود را با استفاده از دستگاه توربین WaterLily و به وسیله USB ، شارژ کنید. این شارژر سازگار با محیط زیست، تمام تجهیزات USB خور مانند دوربین ها، تلفن هوشمند، پاور بانک ها وتبلت ها را بوسیله تبدیل انرژی باد و آب به برق شارژ می کند.                                                                   هر چه سرعت باد و آب بیشتر باشد سرعت شارژ نیز بیشتر می شود. WaterLily دارای طراحی یکپارچه و جمع و جور بوده و به شما این امکان را می دهد که دستگاه های خود را در هر شرایط محیطی شارژ کنید. به لطف داشتن قطعات مقاوم در برابر خوردگی این محصول، شما حتی می توانید از این تجهیز در اقیانوس نیز استفاده کنید. به سادگی می توانید ... ادامه مطلب »
خط کشی هوشمند خیابان
۰۱ بهمن ۱۳۹۷

خط کشی هوشمند خیابان

خط کشی هوشمند خیابان (Smart Crossing)، که بتازگی در لندن به کار گرفته شده یک فناوری جدید کامپیوتری است که با ردیابی حرکت عابرپیاده، ورود ناگهانی افراد به خیابان را به رانندگان هشدار می دهد. یک سطح هوشمند در محل عبور عابر پیاده در شهر لندن طراحی و اجرا شد، که در این سطح هوشمند خیابان، خط کشی محل عبور عابر پیاده، نماد دوچرخه و فلش های جهت دار هشدار، در زمان نیاز به طور موثر و کارآمد ظاهر می شوند تا عابران پیاده، دوچرخه سواران و رانندگان را از آنچه در اطرافشان می گذرد آگاه کند و محل امن تری برای تردد آن ها فراهم نماید.محل عبور Starling Crossing که یک خط کشی عابر پیاده هوشمند و پاسخگو می باشد، برای اولین بار و تنها در جنوب شهر لندن توسط شرکت Umberllium و در مشارکت با شرکت بیمه Direct Line نصب شده است. سطح این خط کشی هوشمند حرکت عبار پیاده را به وسیله دوربین ردیابی می کند و سپس چراغ های ال ای دی خط کشی با توجه به حرکت او روشن می شوند. در این راهکار ترافیکی، ... ادامه مطلب »
تمیز کردن توربین بادی به کمک پهپاد
۰۱ بهمن ۱۳۹۷

تمیز کردن توربین بادی به کمک پهپاد

ما هر روز با موجی از نوآوری هواپیماهای بدون سرنشین رو به رو هستیم، چرا که شرکت های زیادی هر روز راهکار های جدید برای استفاده از این تکنولوژی ارائه می کنند. به تازگی از پهپاد غول پیکری رونمایی شده که به کمک آن می توان توربین بادی را شستشو و یخ زدایی کرد.استفاده از این پهپاد ضمن افزایش سرعت کار، هزینه‌ها را هم به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. این هواپیمای بدون سرنشین توسط شرکت لتونی Aerones  ساخته شده که مناسب برای کار در شرایط سخت می باشد . این وسیله نقلیه قدرتمند دارای 36 پروانه بوده و می تواند تا 100 کیلوگرم را حمل کند. مهندسان Aerones می گویند که این پهپادها (UAV) دارای کاربردهای  وسیعی  از جمله کمک کردن به نجات افراد، خاموش کردن آتش در ساختمان های بلند و تمیز کردن مکان های صنعتی و ... می باشد.   ادامه مطلب »
تولید برق از گاردریل
۰۱ بهمن ۱۳۹۷

تولید برق از گاردریل

پژوهشگران هلندی موفق شدند با استفاده از گاردریل کنار جاده، از انرژی خورشید برق تولید کنند. برای این منظور پژوهشگران تولید انرژی برق از حفاظ‌های کنار جاده را مورد آزمایش قرار داده‌اند. در این آزمایش صفحه‌های خورشیدی بر روی قسمتی از گاردریل جاده‌ای به طول ۷۲ متر در استان هلند شمالی قرار داده شده تا میزان تولید انرژی برق آن اندازه گیری شود. به گفته پژوهشگران ،صفحه‌های خورشیدی نصب شده در کنار جاده تقریبا هزار کیلووات انرژی تولید می‌کنند که برای روشن کردن ۱۰ تیر چراغ برق کافی است. این آزمایش در طول یک سال انجام می‌شود و در صورت موفقیت آمیز بودن، گاردریل‌های بیشتری به پنل خورشیدی مجهز خواهند شد. ادامه مطلب »
سشوار بدون سیم
۲۶ دی ۱۳۹۷

سشوار بدون سیم

شرکت ولوو سشوار بی سیمی با نام “ولوو گو" (Volo Go) طراحی کرده که با استفاده از نور مادون قرمز حرارت تولید می کند که به موی سر آسیب نمی رساند. این سشوار که به عنوان اولین سشوار بدون سیم جهان، در نمایشگاه "CES ۲۰۱۹" رونمایی شد دارای باتری لیتیومی- یونی بوده و مشکل سشوارهای قدیمی را ندارد. سشوارهای قدیمی به سبب گرمای زیادی که تولید می‌کنند، پوست سر را می‌سوزانند و گاهی اوقات استفاده از آن‌ها زمان زیادی از کاربر می‌گیرد.                                                                     "ولووگو" مشکل سشوارهای سنتی را ندارد و استفاده از آن به طرز چشمگیری در زمان صرفه‌جویی می‌کنند.این محصول ارزان نیست و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه خواهد شد. شرکت ولوو اعلام کرد که سشوار تولیدی آنها با یک بار شارژ بیش ... ادامه مطلب »
بزرگترین خط انتقال برق فشار قوی جهان در چین
۲۶ دی ۱۳۹۷

بزرگترین خط انتقال برق فشار قوی جهان در چین

 بلندترین دکل‌ انتقال برق فشار قوی جهان به ارتفاع ۳۸۰ متر جهت انتقال ولتاژ فشار قوی DC فوق العاده بالا به میزان 1100کیلوولت در چین ساخته شده است. ولتاژ فوق العاده بالا یا UHV به عنوان ولتاژ 1000 کیلووات و بالاتر در جریان متناوب و 800 کیلووات و بالاتر در جریان مستقیم تعریف می شود.این خط با استفاده از دکلهای بسیار بزگ بر روی رودخانه Yangtze (یانگ تسه) قرار گرفته است. طول این خط در حدود 2,053 مایل می باشد. مشکل موجود در این پروژه این بود که چگونه می توان برقی که در غرب چین تولید می شود را به شرق چین انتقال داد. اینکار فقط با انتقال به صورت ولتاژ فشار قوی فوق العاده بالا DC امکان پذیر می باشد.                                                                                   این خط فشار قوی از منطقه خودمختار Xinxiang شروع شده و در ... ادامه مطلب »
راه اندازی موتور سه فاز با شستی و کنتاکتور
۲۶ دی ۱۳۹۷

راه اندازی موتور سه فاز با شستی و کنتاکتور

الکتروموتور سه فاز تجهیزی است که می تواند انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکیتبدیل کند. امروزه این تجهیزات حدود 60 درصد از انرژی الکتریکی تولیدی کشور را در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، تجاری و عمومی و … استفاده می کنند و حقیقتا می توان آن ها را به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در نظر گرفت. الکتروموتور سه فاز از نظر حرکتی، به دو صورت خطی و دوار طراحی می شود. البته می توان گفت که بیشتر الکتروموتورهای سه فاز حرکت دورانی دارند. به بخش بیرونی این تجهیزات که بدون حرکت می باشد، استاتور و قسمت چرخنده را که جزء درونی الکتروموتور محسوب می گردد، روتور می نامند. روتور، از چندین کلاف مسی که در فولاد قرار داده شده اند، تشکیل می گردد. در حقیقت عملکرد روتور و چرخش آن، تحت تاثیر میدان مغناطیسی ایجاد شده در استاتور و نیرویی است که از سمت این میدان، به آن وارد می شود. ادامه مطلب »