اخبار

ماشین پرنده ( هاور کار ) فولکس واگن
۲۸ آذر ۱۳۹۷

ماشین پرنده ( هاور کار ) فولکس واگن

شرکت فولکس واگن سعی داشت که مردم چین را با مفهوم "خوردرو مردم " آشنا کند، به همین دلیل با مشارکت مشتریان چینی خود در تلاش بود که خودروی مفهومی خود را مطابق با نیازها و خواسته های آنها طراحی کند. پس از جمع آوری بیش از 119،000 ایده در وب سایت پروژه خودرو مردم، خودروساز آلمانی، سه نمونه را به عنوان خودرو مفهومی انتخاب کرد. یکی از سه پروژه اتومبیل مردمی به نام "Hover Car" این شرکت را تحت تأثیر قرار داد.                                                           ماشین پرنده یا به عبارتی هاور کار (Hover car)، یکی از سه پروژه "اتومبیل مردمی" است که به شرکت فولکس واگن ارائه شده است.دو اختراع دیگر "ماشین موزیکال"(Music car) و "کلید هوشمند" (Smart key) هستند. این خودروی مفهومی توسط Jia Wang طراحی شده است. هدف از ارائه این طرح، کمک و پیشنهاد راه حلی برای ... ادامه مطلب »
لباس هوشمند باقابلیت کنترل دما
۲۸ آذر ۱۳۹۷

لباس هوشمند باقابلیت کنترل دما

محققان کانادایی موفق به اختراع لباس هوشمندی شده اند که می‌توان با موبایل دمای آن را کنترل کرد. این لباس گرما را در  نقاطی از بدن، که نسبت به سرما حساس هستند مانند قفسه سینه، دستان، ران‌ها و پا، فراهم می‌کند. همچنین از انتقال گرما به نقاطی که سبب عرق کردن می‌شود مانند پشت بدن اجتناب می‌کند.  این لباس که SKINCore نام دارد، بلوز و شلواری است که به طور خودکار دما را تنظیم می‌کند. علاوه بر آن بلوز و شلوار مذکور به یک اپلیکیشن موبایل متصل هستند که به صاحب آن اجازه می‌دهد دما را تنظیم کنند. هین فان مدیر محصولات تولید کننده این محصول می‌گوید: می‌خواستیم فناوری پوشیدنی را بی سیم کنیم و با توجه به آنکه در کانادا زندگی می‌کنیم می‌دانیم چطور می‌توان با آب وهوای سرد مقابله کرد.                             ... ادامه مطلب »
توربین گردابی
۲۸ آذر ۱۳۹۷

توربین گردابی

این توربین مخصوص می تواند در کنار اکثر رودخانه ها نصب شود و با استفاده از جریان آب، برق تولید کند. شرکت ادعا می کند که با این طرح می توان برق 60 خانه را تامین کرد. با توجه به وب سایت شرکت ، توربین گردابی به راحتی نصب شده و به نگهداری کمتری نیاز دارد.                                                           این توربین چگونه کار می کند؟ نحوه کار توربین گردابی بسیار ساده می باشد. این توربین ها در هر اختلاف ارتفاعی بین رودخانه و کانال نصب می شوند و نیازی به تجهیزات پیچیده ندارد. ابتدا یک کانالی حفاری می شود که یک ورودی و یک خروجی به رودخانه داشته باشد. سپس قسمت های کانال نصب می شود و ژنراتور را در مرکز کانال نصب می کنند .                                                    ... ادامه مطلب »
کنترل خودرو برقی با فرمان‌ صوتی
۲۸ آذر ۱۳۹۷

کنترل خودرو برقی با فرمان‌ صوتی

شرکت خودروسازی فولکس واگن با همکاری شرکت اپل، اپلیکیشن تازه‌ای را برای کنترل صوتی خودرو‌های برقی تولیدی خود عرضه کرده است. به کمک این سیستم کاربران می توانند با صدایشان خودرو را قفل کرده یا قفل آن را باز کنند، مسافت پیموده شده و میزان سوخت مصرف شده و شارژ باقی مانده را دریابند یا پیام‌های هشدار را فعال کنند.  این اپلیکیشن VW Car-Net نام دارد و کاربران سیستم عامل آی او اس می توانند با فعال کردن برنامه دستیار صوتی سیری و استفاده از اپلیکیشن یادشده با صدایشان خودرو را قفل کرده یا قفل آن را باز کنند، مسافت پیموده شده و میزان سوخت مصرف شده و شارژ باقی مانده را دریابند یا پیام های هشدار را فعال کنند. همچنین بدین وسیله می‌توان از سیری برای آغاز فرایند شارژ خودروی برقی و متوقف کردن آن هم استفاده کرد، تنظیم دمای داخل خودرو و اعلام موقعیت مکانی اتومبیل هم از جمله دیگر قابلیت‌های این خدمات صوتی ... ادامه مطلب »
پروژه های انرژی نو در چین
۲۸ آذر ۱۳۹۷

پروژه های انرژی نو در چین

کشور چین که بزرگترین تامین کننده انرژی خورشیدی جهان می باشد از هر راهی برای تامین و حل مشکل انرژی مورد نیاز خود اقدام کرده است. در زیر به چند نمونه از این پروژه ها اشاره می کنیم. کشور چین برای تامین برق در هر ساعت از شبانه روز در شمال در شهر Qinhuangdao، به تعداد کافی پنل های خورشیدی نصب کرده که می تواند20MW برق تولید کند.                                                                         به تازگی یک مزرعه خورشیدی به شکل پاندای بزرگ در شمال چین که توان تولیدی 100MW را دارد، نصب شده است.                                                                    همچنین بزرگترین تاسیات خورشیدی شناور جهان در جنوب چین ساخته شده ... ادامه مطلب »
پرده هوشمند خورشیدی
۲۸ آذر ۱۳۹۷

پرده هوشمند خورشیدی

امروزه استفاده از انرژی های نو به دلیل قیمت ارزان و عدم آلودگی، مورد توجه بیشتری قرار گرفته و هر روز شاهد اختراع تجهیزات جدید با این تکنولوژی می باشیم. یکی از این اختراعات جدید پرده هوشمند SolarGaps بوده که توسط مبتکر اوکراینی Yevgen Erik ارائه شده است. این پرده از طریق نور خورشید برق تولید می کند و به این طریق در کاهش هزینه ها به شما کمک می کند. این پرده ها شامل پنل های خورشیدی و کرکره های موتوری بوده و شما می توانید از طریق وای فای گوشی و یا بلوتوث گوشی آن را کنترل کنید. همچنین شما می توانید از طریق اتصال SolarGaps به پریزهای برق و تزریق برق به شبکه، هزینه قبض برق خانه را کاهش دهید. سازندگان این پرده اعلام کردند: استفاده از این محصول موجب کاهش 70درصدی مصرف انرژی منزل خواهد ... ادامه مطلب »
دوچرخه برقی جنرال موتورز
۲۸ آذر ۱۳۹۷

دوچرخه برقی جنرال موتورز

امروزه شرکت های بزرگ خودرو سازی در زمینه تولید دوچرخه های برقی به رقابت پرداخته اند. ابتدا ماکس، مدیر شرکت تسلا اعلام کرد که می خواهد دوچرخه الکتریکی بسازد و اکنون شرکت خودروسازی جنرال موتورز(GM)، برای کامل کردن نقش خود در تجارت وسایل نقلیه الکتریکی Tاز تولید دوچرخه های برقی در آینده نزدیک خبر داده است. این غول خودروسازی آمریکا در نظر دارد دوچرخه های خود را در دو مدل کامپکت و تاشو ارائه دهد. علی رغم رونمایی از عکس های این دوچرخه، این شرکت نسبت به مشخصات دقیق فنی اطلاعاتی ارائه نکرده است. به نظر می‌رسد این طرح‌های تصادفی بتوانند به سفر‌های کوتاه درون شهری سرعت بدهند و دوچرخه‌های کامپکت، روش ساده‌ای برای نقل و انتقال ساکنان شهر‌ها به محل کار یا خانه باشند. "هانا پریش" (Hannah Parish)، مدیر بخش حمل و نقل شهری جنرال موتورز گفت: من به عنوان یک فرد مشتاق دوچرخه‌سواری و یک مسافر شهری می‌دانم که رسیدن ساده و به ... ادامه مطلب »
ساخت نخستین خودروی تمام برقی مسابقه‌ای
۱۳ تیر ۱۳۹۷

ساخت نخستین خودروی تمام برقی مسابقه‌ای

برند Seat متعلق به شرکت فولکس واگن به تازگی از خودروی مسابقه ای الکتریکی کوپرا (Cupra e-Racer) رونمایی کرده است. به گفته تولید کننده این نخستین خودروی مسابقه ای الکتریکی دنیاست که براساس طراحی اصلی Cupra Leon TCR ساخته شده و ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد. البته حداکثر قدرت موتور آن به ۶۷۰ اسب بخار نیز می رسد. به گفته کارشناسان این یک خودروی نمایشی است که برای معرفی بهتر این برند، تازه ساخته شده است. با این وجود برخی دیگر معتقدند ساخت این خودرو در حقیقت سرآغاز تولید سری خودروهای E TCR است. دیگر اخبار تالی الکتریک ادامه مطلب »
تولید انرژی پاک از پوست تخم مرغ
۱۳ تیر ۱۳۹۷

تولید انرژی پاک از پوست تخم مرغ

 گروهی از دانشمندان ژاپنی،  روشی برای بهبود تولید انرژی بدون کربن با استفاده از پروتئین‌های استخراج شده از پوست تخم مرغ ارائه کردند.  یوسکه یامادا استاد دانشگاه اوزاکا اظهار کرد: موفق به استفاده از پروتئین پوست سفید تخم‌مرغ به عنوان ابزاری برای تولید هیدروژن، منبع قدرتمند انرژی پاک شدیم. وی گفت: با این روش زمینه تولید هیدروژن پاک در آینده فراهم خواهد ‌شد. زمانی که این ماده با اکسیژن واکنش داشته باشد هیدروژن برای تولید برق ایجاد شده و تنها در این فرآیند آب و گرما آزاد می‌شود. در حال حاضر هیدروژن با استفاده از گاز طبیعی یا سوخت‌های فسیلی تولید و منجر به انتشار گازهای مضر می‌شود. در این روش هیدروژن در آزمایشگاه بدون سوخت فسیلی تولید می‌شود و دانشمندان به طور سنتی با ایجاد برهم کنش خاصی از مولکول‌ها در مایعات هیدروژن تولید می‌کنند. اما در این روش مولکول‌ها و ذرات آزادانه در حال حرکت هستند و ... ادامه مطلب »
بزرگ‌ ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی جهان
۰۴ تیر ۱۳۹۷

بزرگ‌ ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی جهان

این ایستگاه بخشی از شبکه Charge & Drive شرکتی به نام «فورتوم» (Fortum) است و در همکاری با تسلا ساخته شده است. فورتوم می‌گوید به طور ویژه با تسلا همکاری کرده تا این مکان را طوری طراحی کند که همه شارژرهای مورد نیاز خودروی برقی را داشته باشد. از میان این ۲۸ دستگاه شارژ، چهار عدد آنها شارژر سریع ۵۰ کیلوواتی هستند. چهار دستگاه دیگر هم شارژرهای ۲۲ کیلوواتی با سرعت متوسط هستند. ۲۰ دستگاه هم سوپرشارژرهای تسلا هستند.                                                          فورتوم می‌گوید در حال حاضر مشغول ساخت ایستگاه‌های شارژ بین شهرهای مهم نروژ است. ظاهرا این شرکت امسال حدود ۱۶۰ ایستگاه شارژ سریع جدید در نروژ ساخته است و تا پایان سال امیدوار است که در هر ۵۰ کیلومتر بین اسلو و دیگر شهرهای مهم این کشور ایستگاه‌های شارژ راه‌اندازی کند.             ... ادامه مطلب »