اخبار

اتوبوس برقی پروترا رکورد زد
۰۸ مهر ۱۳۹۶

اتوبوس برقی پروترا رکورد زد

به گزارش ایسنا، پروترا سال‌ها است که در بخش طراحی و تولید اتوبوسهای برقی و الکتریکی فعالیت کرده است. مدل‌های پیشین این شرکت با خودروهای تولیدی شرکت تسلا که خودروهای برقی موفقی را تولید می‌کند، به رقابت تنگاتنگی پرداخته بودند. بعنوان مثال نسل پیشین اتوبوس برقی پروترا که موسوم به Catalyst E. ۲ است، می‌توانست با یک بار شارژ کامل مسافتی معادل ۳۵۰ مایل (۵۶۰ کیلومتر) را طی کند. لازم به ذکر است که خودروی برقی بسیار موفقی که شرکت تسلا (مدل تسلا اس) تولید کرده است، می‌تواند با یک بار شارژ کامل تنها حدود ۳۰۰ مایل را بپیماید. بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های ... ادامه مطلب »
برق بزرگترین کشف بشریت
۰۵ مهر ۱۳۹۶

برق بزرگترین کشف بشریت

به گزارش “برق نیوز” از هر پنج نفر، یک تن دهه 1960 را برای زندگی‌کردن انتخاب کرد و این دهه‌ به دلیل انقلاب وسیع در سیاست، موسیقی و جوامع در سراسر جهان به عنوان بهترین دوران انتخاب شد. شرکت‌کننده‌ها همچنین تاریک‌ترین دوران تاریخ را «مرگ سیاه» انتخاب کردند که طی آن طاعون حدود 200 میلیون نفر را در قرن 14 به کام مرگ برد. حدود 57 درصد از افراد از دوران مدرن کنونی ناراضی هستند و حدود 9.9 درصد آرزو داشتند در روم باستان به سر می‌بردند. 9.8 درصد دهه 1950 را دوران مطلوب خود نامیدند، 9.2 درصد اعلام کردند که آرزو داشتند دهه 1920 را تجربه کنند در حالی که 3.2 درصد در آرزوی دهه 1930 بودند. پس از عصر طاعون که در بالای لیست سیاه دوران‌ تاریخی قرار داشت، تفتیش عقاید مذهبی توسط کلیسا در قرون 12 تا 18 نیز در رده بعدی بود. در این دوران هزاران نفر توسط کلیسای کاتولیک روم به جرم کفر بازداشت یا کشته شدند. جنگ جهانی دوم با کسب 42 درصد آرا جلوتر از ... ادامه مطلب »
تصویب قانون ممنوعیت تولید و توزیع لامپ رشته ای در هیات دولت/ آخرین فرصت 26 آذر96
۰۵ مهر ۱۳۹۶

تصویب قانون ممنوعیت تولید و توزیع لامپ رشته ای در هیات دولت/ آخرین فرصت 26 آذر96

هیات وزیران، قانون حذف استفاده از لامپ های رشته ای را تصویب کردند. براساس این تصمیم، ثبت سفارش  و ورود لامپ های رشته ای با توان بالای 40 وات ممنوع بوده و خطوط تولید داخلی نیز بایستی حداکثر ظرف مدت 8 ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، جمع آوری و پروانه های بهره برداری مربوطه باطل شود. این سیاست در راستای برنامه های ملی اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری انرژی و همچنین همسو با سیاست های جهانی در خصوص رفع بحران انرژی اتخاذ شده است. گفتنی است کشورهایی مانند کانادا، ایالات متحده امریکا، ژاپن، روسیه، چین، کره جنوبی، استرالیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پیش از این اقدام به حذف استفاده از لامپ های رشته ای و جایگزینی منابع پربازده مانند لامپ های کم مصرف و LED کرده بودند. بر اساس مصوبه شماره 7144/ت51347 ﻫ مورخ 26/1/95 هیئت وزیران، پروانه بهره ­برداری کلیه تولیدکنندگان لامپ­ های رشته ­ای با توان بالای 40 وات تا تاریخ 26/9/95 لغو خواهد شد و تولید ... ادامه مطلب »
مقایسه هزینه برق در ایران و جهان
۰۵ مهر ۱۳۹۶

مقایسه هزینه برق در ایران و جهان

مسئولان طی سال‌های اخیر تاکید دارند آب و برق با مبلغی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که برای دولت صرفه ندارد. از سوی دیگر یارانه‌هایی که به مردم تعلق می‌گیرد، فرسودگی شبکه‌های انتقال، مصرف بی‌حد و ملاحظه‌نشده در سازمان‌ها و ادارات، استفاده بی‌اجازه از آب تصفیه‌شده و واحدهای توزیع برق در عمل این بخش را ناکارآمد کرده است. در همین راستا یکی از سیاست‌های وزارت نیرو در سال‌های اخیر رساندن قیمت آب و برق به قیمت واقعی است تا به این ترتیب این بخش از زیان‌دهی خارج شده و همزمان برای سرمایه‌گذاری خارجی نیز جذابیت داشته باشد. از ابتدای ‌سال ٩٥ نیز یکی از سوال‌های همیشگی مردم و البته خبرنگاران در نشست‌های خبری، احتمال افزایش قیمت آب و برق مشترکان بوده است. در روزهای گذشته و در قالب بررسی لایحه بودجه ‌سال ٩٥ نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که وزارت نیرو می‌تواند علاوه بر دریافت نرخ ... ادامه مطلب »
روش جدید تولید برق از امواج دریا
۰۱ مهر ۱۳۹۶

روش جدید تولید برق از امواج دریا

مسئولان حکومتی جبل الطارق در یک قرار داد با مرکز انرژی های محیط زیست، یک نیروگاه 5 مگاواتی راه اندازی کرده است که می تواند با استفاده از آب های دریای مدیترانه، برق تولید نماید. در حالی که سران کشورهای جهان در پاریس به منظور کاهش آلودگی های کره زمین و حفظ محیط زیست دور هم جمع شده اند و معتقدند که  بایستی به منظور کاهش آلودگی با همدیگر همکاری کنند، مسئولان حکومتی جبل الطارق طرح خود را در مورد انرژی های تجدیدپذیر شروع کرده اند. این کشور در یک قرار داد با مرکز انرژی های محیط زیست، یک نیروگاه 5 مگاواتی راه اندازی کرده است که می تواند با استفاده از آب های دریای مدیترانه، برق تولید نماید. یکی از این محققان می گوید ما از چند سال پیش در صدد بودیم تا شناوری بسازیم و آن را به نحوی طراحی کنیم که بتواند با استفاده از بالا و پایین رفتن امواج آب دریاها انرژی قابل استفاده ای را تولید نماید. این سیستم تولید برق به کمک قدرت بال ها و یا ... ادامه مطلب »
پرداخت آنلاین از طریق وب سایت
۰۵ بهمن ۱۳۹۵

پرداخت آنلاین از طریق وب سایت

مشتریان گرامی از این پس می توانند تمامی هزینه های مربوط به فاکتور خود را از طریق وب سایت بازرگانی تالی الکتریک (پرداخت آنلاین) به راحتی پرداخت نمایند. برای این امر کافی است رمز دوم اینترنتی داشته باشند.پس از پرداخت حتما کد پیگیری خود را یادداشت نمایید.   ادامه مطلب »
پیام قدردانی مدیریت از بازدیدکنندگان غرفه بازرگانی تالی الکتریک در پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق
۲۶ آبان ۱۳۹۴

پیام قدردانی مدیریت از بازدیدکنندگان غرفه بازرگانی تالی الکتریک در پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق

در این نمایشگاه مدیران و کارشناسان بازرگانی تالی الکتریک به جهت میزبانی هر چه صمیمانه تر در محل غرفه حضور یافتند و پاسخگوی کلیه مشتریان و همکاران بودند و مجموعه تالی الکتریک فرصت را مغتنم شمرده و از محصولات جدید خود در زمینه استابلایزرهای سروو موتوری مدل دیواری و رله ای و همچنین تجهیزات اندازه گیری تابلویی در انواع مدل های دیجیتال و انواع ترانسدیوسر های جریانی و ولتاژی و انواع مولتی متر،پاور آنالایزر،انرژی میتر و مولتی فانکشن میتر رونمائی کرده که با استقبال بی نطیر همکاران گرامی روبرو شد. این مجموعه  بدینوسیله از حضور کلیه همکاران و سروران گرامی که در این نمایشگاه از غرفه ما دیدن فرمودند تقدیر و تشکر به عمل می آورد. ادامه مطلب »
اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با حضور نهاوندیان و چیت چیان
۲۰ آبان ۱۳۹۴

اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق با حضور نهاوندیان و چیت چیان

امروز عصر (چهار شنبه 20 آبان 94) و از ساعت 15 مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری و مهندس چیت چیان وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد. در مراسم اختتامیه همانند سالهای گذشته از برترین های نمایشگاه تقدیر خواهد شد. امروز عصر (سه شنبه 20 آبان 94) و از ساعت 15 مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری و مهندس چیت چیان وزیر نیرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.  در مراسم اختتامیه همانند سالهای گذشته از برترین های نمایشگاه تقدیر خواهد شد. پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران از یکشنبه 17 آبان ماه با حضور وزیر نیرو آغاز و تا امروز ادامه دارد. در این نمایشگاه 341 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی شرکت داشتند که به ارائه آخرین ... ادامه مطلب »
آغاز پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور مهندس چیت چیان
۱۷ آبان ۱۳۹۴

آغاز پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور مهندس چیت چیان

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با حضور چیت چیان، فلاحتیان، کردی و... در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد. نمایشگاه بین المللی برق به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری صنعت برق ایران امسال با استقابل گسترده کشورهای خارجی در ایران روبه رو بوده است. مهندس چیت چیان و هیئت همراه ضمن افتتاح نمایشگاه به صورت رسمی، از چند سالن این نمایشگاه بازدید کردند.  در  پانزدهمین دوره از این نمایشگاه 541 شرکت شامل 200 شرکت خارجی از 24 کشور دنیا و 341 شرکت داخلی حضور دارند. این نمایشگاه در فضایی به مساحت حدود 45 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران دایر شده تا شرکت‌های داخلی و خارجی بتوانند آخرین دستاوردهای برقی خود را در معرض بازدید عموم قرار دهند. با حضور شرکت‌هایی از کره جنوبی، ترکیه، چین، آلمان،‌ اسپانیا، هنگ‌کنگ، اسلوانی، سوئد، چک، ‌تایوان، کانادا، بلژیک،‌ اکراین، ... ادامه مطلب »
۱۷ آبان ۱۳۹۴

دیدار دیپلماتیک چیت‌چیان پیش از افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی برق

وزیر نیروی ایران پیش از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران دیداری با رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواهد داشت. صبح امروز پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با حضور بیش از 540 شرکت خارجی و داخلی آغاز به‌کار می‌کند. وزیر نیرو پیش از افتتاح این نمایشگاه، دیداری با رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواهد داشت. این دیدار که در حاشیه نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس جمهور آفریقای جنوبی انجام خواهد شد، با محوریت گفتمانی اجمالی در خصوص توسعه روابط تجاری دو کشور در بخش سرمایه گذاری های آب و برق است.  پس از این دیدار وزیر نیرو ساعت 10 صبح در نمایشگاه بین المللی تهران حضور خواهد یافت و طی مراسمی در سالن 38 نمایشگاه با قطع روبان نمایشگاه را افتتاح خواهد کرد ادامه مطلب »