استابلایزر

استابلایزر
تاریخ:
۰۸ اسفند ۱۴۰۰

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای وسایل الکتریکی ممکن است پیش بیاید، نوسانات به وجود آمده در جریان ورودی و تغییرات ولتاژ است که می‌تواند خسارات زیادی را برجای بگذارد؛ ازاین‌ رو پیدا کردن یک راه‌ حل برای رفع دائمی این مشکل، از مهم‌ ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد. امروزه دستگاهی وجود دارد که می‌تواند تغییرات به وجود آمده در جریان برق را رفع کرده و یک ولتاژ ثابت را برای استفاده در اختیار دستگاه‌های برقی قرار دهد. این وسیله با نام استابلایزر شناخته می‌شود.
این دستگاه وظایف بسیار مهمی داشته و ازاین‌ رو استفاده از آن ضروری است. ما در این مقاله قصد داریم تا به ‌صورت کامل به این دستگاه و کاربردهای آن بپردازیم و ببینیم که چه کارایی‌ هایی دارد.

استابلایزر چیست؟
دستگاه‌های برقی و خانگی برای اینکه شروع به فعالیت کنند، به ولتاژ  220 ولت نیاز دارند اما در بسیاری از مواقع به دلایل گوناگون مانند تغییرات فصلی، تغییر در ساعات شبانه‌ روز و... ولتاژ ورودی به این دستگاه‌ها دچار نوسانات بسیار مختلفی شده که همین امر در مدت‌ زمان کوتاهی می‌تواند باعث استهلاک دستگاه و در نتیجه خراب ‌شدن آن‌ها شود.
از سوی دیگر باید بدانید که دستگاه‌های برقی در مقابل نوسانات جریان دارای گارانتی نبوده و پس از آسیب‌ دیدن وخراب‌شدن، مجبور به تعویض آن‌ها خواهید بود؛ ازاین‌ رو هزینه‌های بسیار سنگینی در کنار مشکلات مختلفی که در اثر نبود دستگاه برقی پیش می‌آید موجب شده است تا استفاده از دستگاه‌هایی که توانایی ثابت نگه‌ داشتن ولتاژ و جریان برق را به عهده دارند، ضروری‌تر از قبل شود.
استابلایزر دستگاهی است که به ‌صورت دقیق فرایند ثابت نگه‌ داشتن ولتاژ و جریان برق برای استفاده هرچه بهتر دستگاه‌های برقی را فراهم می‌کند؛ ازاین‌ رو این دستگاه‌ ها به ‌عنوان تثبیت ‌کننده ولتاژ شناخته شده و می‌توانید به کمک آن‌ها از بروز خسارات مختلف به دستگاه‌های خود جلوگیری کنید.



نحوه عملکرد استابلایزر به شکل است؟
شاید در نگاه اول نحوه کارکرد این دستگاه شبیه به محافظ برق باشد که برای لوازم برقی خانه خود خریداری کرده‌اید. اما باید بدانید که یک تفاوت اساسی در بین نحوه کارکرد این دو دستگاه وجود دارد. محافظ‌ های برقی بعد از اینکه جریان برق قطع شد، با افت تدریجی سعی می‌کنند تا آسیبی به دستگاه وارد نشود. این در حالی است که یک استابلایزر اصلاً اجازه قطع شدن جریان برق را نمی‌دهد و با حفظ جریان، می‌تواند نبود برق را جبران کند.
همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند در برابر نوسانات جریان نیز از خودشان عکس‌العمل نشان داده و افت جریان را جبران کرده و جلوی افزایش جریان را هم می‌گیرند. ازاین‌رو دستگاه‌های برقی منزل شما نه‌تنها خاموش نمی‌شوند، بلکه با بهترین جریان به کار خودشان ادامه خواهند داد. در واقع این دستگاه‌ها با قراردادن چند ترانس در مسیر ورودی برق و مدار الکتریکی خود می‌توانند بدین صورت تمامی دستگاه‌های شما را در برابر نوسانات و یا قطع شدن برق محافظت کنند.



مزایای استفاده از استابلایزر:

اکنون که به‌ صورت کامل در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه و تفاوت آن با محافظ برق آشنا شدید، شاید تا حدودی با مزایای این دستگاه آشنایی پیدا کرده باشید. ما در این قسمت قصد داریم تا به‌ صورت کامل در خصوص مزایای استفاده از چنین دستگاه‌هایی صحبت کنیم و ببینیم که چرا باید از آن‌ها بهره ببریم:
جلوگیری از آسیب‌ دیدن دستگاه‌های برقی
بالا بردن طول عمر دستگاه‌های برقی
کاهش هزینه‌ های برق
افزایش راندمان و عملکرد دستگاه‌های برقی
جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی در نبود دستگاه‌های برقی

کاربردهای استابلایزر:
اما اکنون که به‌ خوبی با نحوه کار این دستگاه‌ ها آشنا شدید، شاید تصور کنید که استفاده از آن‌ها تنها محدود به لوازم‌خانگی و محافظت از آن‌ها خواهد شد. اما باید اشاره داشت که دستگاه‌های حساس‌ تر و پیچیده‌ تری در صنایع مختلف وجود دارند که برای جلوگیری از آسیب‌ دیدن آن‌ها در برابر نوسانات برق به تجهیزات تثبیت ‌کننده ولتاژ نیاز دارند.
از جمله این صنایع می‌توان به کارگاه‌های تجاری و صنعتی اشاره کرد که در آن‌ها وسایل و تجهیزات گران‌قیمت و حساسی وجود داشته که نیاز دارند به‌ صورت دائمی به برق متصل شده و فرایند کاری خودشان را ادامه دهند. همچنین کارخانه‌های بزرگی وجود دارد که برای ثابت نگه‌ داشتن فرایند تولید محصولات خود، به چنین دستگاه‌هایی نیاز پیدا می‌کنند.
اما کاربردهای استابلایزر به این موارد نیز ختم نخواهد شد و می‌توان از آن در مکان‌های حساس‌تری نیز استفاده کرد. یکی از این مکان‌ها که به ‌صورت دائمی به تجهیزاتی که می‌توانند جریان برق و ولتاژ را ثابت نگه دارند، نیاز پیدا می‌کنند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستند. در این محل‌ها دستگاه‌های گران‌ قیمت و حساسی مانند دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، MRI و... وجود دارد که نه‌ تنها نوسانات موجود می‌تواند باعث تخریب این دستگاه‌ها شود، بلکه خسارات مالی و جانی مختلفی را با خود به همراه می‌آورد.
ازاین‌ رو برای محافظت هر چه بیشتر از این دستگاه‌ها و ارائه خدمات درمانی در بهترین حالت ممکن، استفاده از دستگاه‌های استابلایزر در چنین محل‌هایی می‌تواند جلوی خسارات مختلفی را بگیرد. از جمله دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به محافظت از تجهیزاتی مانند دستگاه‌های برش، دستگاه‌های چاپ، تلویزیون‌ها، یخچال‌ها، آسانسورها، دستگاه‌های ماینینگ و... اشاره کرد.


قیمت و خرید استابلایزر:
تا بدین جای مقاله سعی کردیم تا در خصوص این دستگاه‌ های مهم و حساس بیشتر صحبت کنیم و ببینیم که چرا باید از چنین دستگاه‌های تثبیت‌کننده‌ ای در مکان‌های مختلف استفاده کرد. اگر شما هم به اهمیت دستگاه‌های استابلایزر پی برده باشید، مطمئناً به دنبال پیدا کردن قیمت و خرید آن‌ها هستید. قیمت این دستگاه‌ها بسته به این که در چه سایز و اندازه و برای چه مصارفی استفاده شود، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
امروزه این دستگاه‌ها با تنوع بسیار زیادی در بازار موجود بوده که می‌توانند طیف وسیعی از نیازها را پوشش دهند. اما برای اینکه بتوانید خوش‌قیمت‌ترین و مناسب‌ترین این دستگاه‌ها را خریداری کنید، بدون شک باید به دنبال یک فروشگاه معتبر و باسابقه در این زمینه بگردید.
اگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال خرید این دستگاه‌های تثبیت کننده جریان هستند، ما به شما فروشگاه تالی الکتریک را معرفی می‌کنیم. این فروشگاه در زمینه فروش انواع دستگاه‌های مختلف برقی فعالیت داشته و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با بازدید از کاتالوگ‌های استابلایزرها، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌ها را بسته به شرایط و نیاز خود خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، می‌توانید با شماره‌ تلفن‌های تالی الکتریک تماس حاصل کنید.

نتیجه‌ گیری:
استابلایزرها دستگاه‌ هایی هستند که می‌توانند جلوی نوسانات برقی را گرفته و افت و افزایش ولتاژ را جبران کنند. بدین صورت با تثبیت کردن ولتاژ ورودی به دستگاه‌های مختلف می‌توانند از خراب‌ شدن و یا آسیب‌ دیدن آن‌ها جلوگیری به عمل بیاورند. این دستگاه‌ها در انواع مختلفی موجود بوده و شما می‌توانید بسته به نیاز و شرایط خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید. ما در این مقاله به ‌صورت کامل در خصوص مزایا، نحوه کارکرد، قیمت و خرید این دستگاه‌های تثبیت‌کننده جریان و ولتاژ صحبت کردیم.
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
 ۲۴ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس چیست؟ حال برای اینکه اشاره ای به اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر داشته باشیم، نیاز می باشد که مجدد برای شما بگوییم که یو پی اس چیست؟ در یک تعریف ساده و تنها برای یادآوری می توان گفت: یو پی اس سیستم و دستگاهی است که در صورت قطع شدن جریان برق می تواند میزان برق مورد نیاز تجهیزات ...  ادامه مطلب 
 ۲۴ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

تفاوت استابلایزر سه فاز و تک فاز

استابلایزر سه فاز چیست؟ برای درک بهتر تفاوت استابلایزر سه فاز و تک فاز نیاز است که بار دیگر با معنا و مفهوم هر یک از این استابلایزر ها به صورت جداگانه آشنا شده و آن ها را یادآوری کرده باشیم. دستگاه استابلایزر سه فاز نیز همچون سایر مدل های استابلایزر دارای مدارهای کنترل الکتریکی ساده می باشد که ...  ادامه مطلب 
اهمیت استفاده از یو پی اس و استابلایزر
 ۰۱ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

اهمیت استفاده از یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس بهتره یا استابلایزر یو پی اس و استابلایزر به عنوان فیلترهای الکتریکی برای حذف آلودگی و نوسانات برق شهر با هدف تثبیت ولتاژ خروجی، استفاده می شود اما نحوه عملکرد و روش هرکدام متفاوت با دیگری است. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که در نهایت اهمیت استفاده از یو پی اس و ...  ادامه مطلب 
نحوه انتخاب و نصب استابلایزر
 ۰۱ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

نحوه انتخاب و نصب استابلایزر

استابلایزر چیست؟ همانطور که در مقاله های قبل هم عنوان کرده ایم استابلایزر که نام دیگر آن تثبیت کننده ولتاژ می باشد در حقیقت یک وسیله الکتریکی است که در مسیر جریان برق قرار داده می شود تا از بروز نوسانات برق شدید جلوگیری کند. از این سیستم نگهدارنده برای بیشتر تجهیزات الکتریکی در صنعت های مختلف همچون ...  ادامه مطلب 
استابلایزر دستگاه لیزر
 ۱۹ آذر ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

استابلایزر دستگاه لیزر

از آنجا که دستگاه های لیزر انواع مختلفی از نویز لیزر را نشان می دهند که می تواند در کاربردهای مضر باشد، گاهی اوقات لازم است از تکنیک هایی برای مهار نویز و تثبیت برخی پارامترهای لیزر استفاده شود. استفاده از استابلایزر دستگاه لیزر یک گزینه بسیار مناسب برای این منظور می باشد. استابلایزر چیست؟ بارها در ...  ادامه مطلب