نحوه انتخاب و نصب استابلایزر

نحوه انتخاب و نصب استابلایزر
استابلایزر چیست؟
همانطور که در مقاله های قبل هم عنوان کرده ایم استابلایزر که نام دیگر آن تثبیت کننده ولتاژ می باشد در حقیقت یک وسیله الکتریکی است که در مسیر جریان برق قرار داده می شود تا از بروز نوسانات برق شدید جلوگیری کند.

از این سیستم نگهدارنده برای بیشتر تجهیزات الکتریکی در صنعت های مختلف همچون پزشکی استفاده می شود.

کاربرد استابلایزر:
به خوبی از نام این سیستم الکتریکی مشخص است که کار آن محافظت از ولتاژ ها و جریان های برقی خطرساز می باشد. این سیستم دارای یک بُرد الکتریکی است که در صورت تغییرات ناگهانی ولتاژ، می تواند جریان برق را قطع کرده و تجهیزات برفی شما را در برابر نوسانات برقی در امان نگه دارد.


نحوه کار ترانس استابلایزر

مزیت استفاده از استابلایزر:

در ابتدای این مقاله عنوان کردیم که برای کسب اطلاع از نحوه انتخاب و نصب استابلایزر دانستن اینکه اصلا سیستم و دستگاه استابلایزر چیست؟ چه کاربردی دارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که به شما در زمان خرید استابلایزر کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

حال که با خود استابلایزر و کاربرد آن آشنا شدید نیاز است کمی هم درباره مزیت های آن بدانید تا در زمان خرید بهتر بتوانید تصمیم گیری نمایید و انتخاب مناسبی را انجام دهید.

از مزیت های استابلایزر یا همان تثبیت کننده ولتاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استابلایزرها از نوسانات و اختلالات برق شهری و تثبیت ولتاژ جلوگیری می کنند.
سیسیتم و دستگاه تثبیت کننده ولتاژ باعث می شود شما در هزینه برق مصرفی خود صرفه جویی کرده و به نوعی به کاهش هزینه های شما کمک می کنند و دلیل این کار هم این است که با افت ولتاژ برق عملکرد سیستم ها دچار اختلال خواهد شد و قدرت و راندمان دستگاه ها نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کنند.
یکی از مهم ترین مزیت های استابلایزر این است که اگر در خروجی دستگاه اتفاقی رخ دهد آن می تواند خروجی را قطع کرده و از به وجود آمدن هرگونه آسیب و مشکلی جلوگیری کند.

انتخاب و نصب استابلایزر:

تثبیت کننده یک تجهیزات الکتریکی است. که از آن برای تنظیم خودکار، تنظیم پارامترهای ولتاژ بهینه که توسط لوازم الکتریکی از شبکه تأمین می شوند استفاده می شود. استابلایزرها نه تنها برای یک آپارتمان در شهر بلکه در خانه ها و خانه های روستایی مورد نیاز است. به عنوان مثال: برای ساکنان خانه های خصوصی نصب دستگاه استابلایزر به دلیل مشکلات در کیفیت شبکه برق ضروری است.

استابلایزرها دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به نیازتان می توانید برای انتخاب هر یک از آن ها اقدام کنید.برای نحوه انتخاب و نصب استابلایزر نیاز است بدانید که انواع تثبیت کننده ها با روش تنظیم تقسیم می شوند. تثبیت کننده هایی که به راحتی قابل تنظیم هستند برای محافظت از تجهیزات پزشکی حرفه ای، سیستم های ارتباطی طراحی شده اند. در این حالت دستگاه را با کمترین خطا انتخاب کنید.


کابل کشی استابلایزر

عنصر اصلی استابلایزر:

عنصر اصلی تثبیت کننده یا همان استابلایزر یک ترانسفورماتور قابل تنظیم است. پارامترهای ولتاژ ورودی را تثبیت می کندو با دقت بر کاراریی از عملکرد آن ، دامنه ولتاژ مطلوب ایجاد می شود. وقتی ولتاژ “پرید” یا “افت کرد”  برق یا تثبیت می شود یا خاموش می شود.

آنچه در هنگام نصب استابلایزر باید در نظر بگیرید.

نصب استابلایزر یک روش کاملاً ساده است. اما به حداقل تجربه کار الکتریکی توسط یک شخص نیاز دارد. چندین مرحله ساده اما اجباری وجود دارد که باید برای اتصال صحیح و ایمن این تجهیزات انجام شود.

استابلایزر را در مکانی که مخصوص به آن می باشد نصب کنید
استفاده از استابلایزر و نصب آن در اتاق کوچک یا یک اتاق زیر شیروانی انتخاب درستی نیست
قرار دادن آن در محفظه داخل کمد داخلی امکان پذیر نیست

شرط مهم اتصال و سرویس دهی استابلایزر

به خاطر داشته باشید که در زمان خرید و انتخاب استابلایزر باید قبل از هر اقدامی مکان مناسب جهت نصب آن را انتخاب کرده باشید.

استابلایزرها را باید در یک محیط خشکی که دارای تهویه مناسب است نصب کنید.
نصب آن در مجاورت اشیایی که قابل اشتعال یا مخازن دارای مواد شیمیایی مجاز نیست.

علت خرابی سیستم استابلایزر ممکن است گرم شدن بیش از حد قسمت قدرت باشد. هنگام انتخاب دستگاه ، باید پارامترهای مختلفی را حساب کنید:

نوع شبکه
قدرت دستگاه

فقط یک دستگاه به درستی انتخاب شده شرایطی را برای عملکرد طبیعی لوازم خانگی ایجاد می کند.



جمع بندی:
در پایان آنچه که باید درباره نحوه انتخاب و نصب استابلایزر بدانید این است که هدف تنها انتخاب یک دستگاه استابلایزر نمی باشد بلکه طریقه نصب آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

پس برای این منظور نیاز است که با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا با راهنمایی و مشورت هایی که دریافت می کنید بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که نصب تثبیت کننده فقط با منبع تغذیه بدون برق انجام می شود. روشن کردن دستگاه روی کل خانه یا بخشی از پریزها بلافاصله بعد از کنتور انجام می شود.
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
استابلایزر
 ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
 مهندس کهن یزدی

استابلایزر

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای وسایل الکتریکی ممکن است پیش بیاید، نوسانات به وجود آمده در جریان ورودی و تغییرات ولتاژ است که می‌تواند خسارات زیادی را برجای بگذارد؛ ازاین‌ رو پیدا کردن یک راه‌ حل برای رفع دائمی این مشکل، از مهم‌ ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد. امروزه دستگاهی وجود دارد که می‌تواند ...  ادامه مطلب 
 ۲۴ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس چیست؟ حال برای اینکه اشاره ای به اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر داشته باشیم، نیاز می باشد که مجدد برای شما بگوییم که یو پی اس چیست؟ در یک تعریف ساده و تنها برای یادآوری می توان گفت: یو پی اس سیستم و دستگاهی است که در صورت قطع شدن جریان برق می تواند میزان برق مورد نیاز تجهیزات ...  ادامه مطلب 
 ۲۴ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

تفاوت استابلایزر سه فاز و تک فاز

استابلایزر سه فاز چیست؟ برای درک بهتر تفاوت استابلایزر سه فاز و تک فاز نیاز است که بار دیگر با معنا و مفهوم هر یک از این استابلایزر ها به صورت جداگانه آشنا شده و آن ها را یادآوری کرده باشیم. دستگاه استابلایزر سه فاز نیز همچون سایر مدل های استابلایزر دارای مدارهای کنترل الکتریکی ساده می باشد که ...  ادامه مطلب 
اهمیت استفاده از یو پی اس و استابلایزر
 ۰۱ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

اهمیت استفاده از یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس بهتره یا استابلایزر یو پی اس و استابلایزر به عنوان فیلترهای الکتریکی برای حذف آلودگی و نوسانات برق شهر با هدف تثبیت ولتاژ خروجی، استفاده می شود اما نحوه عملکرد و روش هرکدام متفاوت با دیگری است. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که در نهایت اهمیت استفاده از یو پی اس و ...  ادامه مطلب 
استابلایزر دستگاه لیزر
 ۱۹ آذر ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

استابلایزر دستگاه لیزر

از آنجا که دستگاه های لیزر انواع مختلفی از نویز لیزر را نشان می دهند که می تواند در کاربردهای مضر باشد، گاهی اوقات لازم است از تکنیک هایی برای مهار نویز و تثبیت برخی پارامترهای لیزر استفاده شود. استفاده از استابلایزر دستگاه لیزر یک گزینه بسیار مناسب برای این منظور می باشد. استابلایزر چیست؟ بارها در ...  ادامه مطلب