دستبندی که حشرات را از کاربر دور می‌کند

۱۹ دی ۱۳۹۷
با پیشرفت تکنولوژی، به تازگی دستبندی اختراع شده که با انتشار امواج الکترومغناطیس پشه ها را از فرد دور می کند. مخترع سوئیسی به تازگی دستبندی ساخته که با انتشار امواج الکترومغناطیس حشرات را از کاربر دور می کند. این دستبند Nopixgo Mosquito Bite Protection نام دارد و کرت استال آن را اختراع کرده است.

به گفته این مهندس الکترونیک، دستبند مذکور امواج ضعیف الکترومغناطیسی را منتشر می کند که در حقیقت تخلیه شارژ بارهای مثبت و منفی اتمسفری هستند. این تخلیه شارژ در حالت طبیعی هنگام نزدیک شدن تندبادها اتفاق می افتد.
بنابراین پشه ها با ردیابی این امواج احساس می کنند تندبادی در حال وقوع است. این امر سبب می شود آنها به جای نیش زدن افراد به دنبال پناهگاهی برای فرار از بادهای شدید و باران باشند.

                                                                   

 امواج الکترومغناطیس برای حیوانات و انسان بی ضرر هستند زیرا قدرت آنها یک صدم سیگنال موبایل است. همچنین آنها می توانند از نزدیک شدن حشرات تا شعاع دو متر بدن انسان جلوگیری کنند و به این ترتیب احتمال نیش زدن حشرات ۵۰ درصد کمتر می شود.

نسخه های آتی این گجت احتمالا سیگنال های الکترومغناطیس خاصی تولید می کنندکه قابلیت دور کردن گونه های پشه های مختلف را دارند.این دستبند از یک نوع پلاستیک محافظ پوست بدن انسان ساخته شده که نسبت به آب مقاوم است و همچنین باتری آن با یک ساعت شارژ، یک هفته کار می کند.