دوچرخه برقی جنرال موتورز

۲۸ آذر ۱۳۹۷

امروزه شرکت های بزرگ خودرو سازی در زمینه تولید دوچرخه های برقی به رقابت پرداخته اند. ابتدا ماکس، مدیر شرکت تسلا اعلام کرد که می خواهد دوچرخه الکتریکی بسازد و اکنون شرکت خودروسازی جنرال موتورز(GM)، برای کامل کردن نقش خود در تجارت وسایل نقلیه الکتریکی Tاز تولید دوچرخه های برقی در آینده نزدیک خبر داده است. این غول خودروسازی آمریکا در نظر دارد دوچرخه های خود را در دو مدل کامپکت و تاشو ارائه دهد.

علی رغم رونمایی از عکس های این دوچرخه، این شرکت نسبت به مشخصات دقیق فنی اطلاعاتی ارائه نکرده است. به نظر می‌رسد این طرح‌های تصادفی بتوانند به سفر‌های کوتاه درون شهری سرعت بدهند و دوچرخه‌های کامپکت، روش ساده‌ای برای نقل و انتقال ساکنان شهر‌ها به محل کار یا خانه باشند.

"هانا پریش" (Hannah Parish)، مدیر بخش حمل و نقل شهری جنرال موتورز گفت: من به عنوان یک فرد مشتاق دوچرخه‌سواری و یک مسافر شهری می‌دانم که رسیدن ساده و به موقع به محل کار، چه لذتی دارد. ما برای ابداع دوچرخه‌های الکتریکی، مهندسی برق‌رسانی، استعداد‌های طراحی و صنعت دوچرخه‌سازی را با هم ترکیب کردیم.

                                                                               

این دوچرخه‌ها طوری طراحی شده‌اند که کاربران احساس می‌کنند درون یک خودرو هستند.
دوچرخه‌ها برای پیشگیری از خطرات ایمنی احتمالی، به چراغ‌های جلو و عقب LED قابل شارژ مجهز هستند.
پریش افزود: دلیل عدم علاقه بسیاری از مردم به دوچرخه سواری، ترس از برخورد با خودرو‌ها و یا عرق کردن حین پدال زدن است، اما پدال‌های الکتریکی و باتری‌های قدرتمند دوچرخه‌های الکتریکی، این مشکل را برطرف کرده‌اند.
موتور این دوچرخه ساخت خود شرکت جنرال موتورز است و قیمت و تاریخ انتشار آن هنوز مشخص نیست.به گفته پریش، جنرال موتورز مشتاق است این ایده خود را از محدوده شرکت خارج کند و از نظرات مردم الهام بگیرد.