پارک های انرژی خورشیدی برزیل

۲۸ خرداد ۱۳۹۷
در برزیل، شرکت Enel به کمک شرکت های تابعه EGPB و Enel Brasil توانسته نیروگاه های انرژی نو با ظرفیتی بالغ بر 2.9 گیگابایتی احداث کند که 842 مگاوات آن از طریق انرژی باد، 819MW از طریق  انرژی خورشیدی (PV ) و  1270MW از طریق انرژی آب تامین می گردد.
یکی از بزرگترین پارک انرژی خورشیدی برزیل پارک خورشیدی Horizonte با قدرت 103MW می باشد که توسط شرکت ایتالیایی  Enel  احداث گردیده است.نیروگاه خورشیدی 103 مگاواتی واقع در ایالت باهیا(Bahia) قادر خواهد بود سالانه 220 گیگاوات ساعت برق تولید کند. شرکت Enel در ساخت این پارک خورشیدی درحدود 110 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.
این پارک خورشیدی شامل تقریبا 330،000 پانل خورشیدی بوده که قادر به تولید بیش از 220GWh در سال خواهد بود.

در ایالت باهیا (Bahia) شرکت (Enel Green Power Brasil Participações (EGPB قبلا نیروگاه بادی706MW و نیروگاه خورشیدی 515MW ساخته که علاوه بر Horizonte ، شامل نیروگاه خورشیدی 254 مگاواتی Ituverava و نیروگاه خورشیدی158 مگاواتی Lapa می باشد که از بزرگترین پروژه های انرژی نو نصب شده در جهان می باشند.

                                                        

پروژه عظیم دیگر  پارک انرژی خورشیدی برزیل ، پروژه Piaui  با ظرفیت تولید 292 مگاوات برق می باشد که در شمال شرق برزیل در زمینی به مساحت تقریبا 700 زمین فوتبال تاسیس شده است. در این پروژه نزدیک به 1 میلیون پنل خورشیدی استفاده شده است.