تکنولوژی کنترل تجهیزات با اشاره دست

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
این پروژه در واقع درباره تولید حسگرهای بسیار کوچکی است که کاربران بدون لمس آن‌ها می‌توانند دستورات مختلف را صادر کنند. همه ما رادار را به عنوان وسیله ای نظامی در نظر داریم اما این بار گوگل دست به کار شده تا با توسعه soli این ذهنیت مارا تغییر دهد. در این فناوری جدید یک رادار ریز در لوازم مختلف تعبیه شده و از آن برای تشخیص حرکات انگشتان کاربر و نهایتا انجام اعمال مورد نظر کاربر استفاده شده است. برای مثال کافی است انگشتان دست خود را در برابر محل مخصوص رادار روی ابزار قرار داده و آنها را روی هم حرکت دهید تا صدای موسیقی در حال پخش کم یا زیاد شود، یا در لیست پخش به بالا و پایین جا‌به‌جا شوید و … به عبارت دیگر بدون این که نیاز به لمس ابزار داشته باشید قادر به کنترل آن خواهید بود. البته اینها کاربردهای اولیه و ساده این فناوری جدید هستند.
این حسگرها می‌توانند عملکردهای فیزیکی کاربر را به راحتی تشخیص دهند و در گجت‌های مختلف و برای کارایی‌های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند.

                                                   

سنسور Soli می تواند حرکات کمتر از مقیاس میلیمتر را با سرعت و دقت بالا انجام دهد. این سنسور که بر روی تراشه قرار می گیرد می تواند در مقیاس کوچک تولید شود و می تواند در رنج گسترده ای از دستگاه ها مانند تلفن همراه و ... استفاده شود.

                                                                               

پروژه Soli تغییرات اساسی در صنایع الکترونیک مصرفی ایجاد خواهد کرد. بنابر گفته بنیانگذار پروژه Soli، ایوان پوپیرف، این فن آوری از فرکانس رادار برای ردیابی حرکات ریز و چرخش دست انسان استفاده می کند تا بتواند از آنها برای تعامل با متغیرها و دستگاه های خاص استفاده کند. این فناوری دارای دقت بسیار بالایی است که می تواند کوچکترین حرکات را حس کند. این تکنولوژی به شما این امکان را می دهد که از حرکات ریز در حد میکرو ، برای انجام کارهای خاصی مانند قطع و وصل توسط دکمه فشاری به کمک انگشت شست، یا کشیدن انگشت شست خودبر روی صفحه ی نمایشی یک صفحه ی تخت ( برای نقشه ها)، و کارهای دیگراستفاده کنید.