آیا باتری یوپی‌اس و خودرو با یکدیگر متفاوت هستند؟

آیا باتری یوپی‌اس و خودرو با یکدیگر متفاوت هستند؟
باتری‌های خودرو (در انواع ژله‌ای، کلسیمی، اتمی و…) نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق هستند ایجاد می‌کنند، به همین دلیل به آن‌ها باتری‌های ” معلق درمایع” نیز گفته می‌شود.
این باتری‌ها به این دلیل که این امکان وجود دارد که اسید از محفظه باتری به بیرون نشت کند و نیز هنگام شارژ باتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود(دریک محیط بسته می‌تواند خطرناک باشد) برای استفاده در ups مناسب نیستند.

به همین دلیل، باتری‌های یوپی‌اس از نوع خاصی هستند:
باتری‌های سیلد لید اسید (اسیدی)

باتری‌های سیلد لید اسید برای جلوگیری از هرگونه احتمال متصاعد شدن هیدروژن یا نشت اسید، کاملاً مهروموم شده‌اند. علاوه براین برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه‌هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آن‌را سرجای خود نگاه دارد.

این نوع از باتری‌ها مزایای بسیاری نسبت به باتری‌های سنتی معلق درمایع دارند ازجمله اینکه براحتی می‌توان آن‌ها را در مسافتهای طولانی حمل کرد، زیرا درمقابل نشتی محافظت شده‌اند درحالیکه باتری‌های معلق در مایع به‌عنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظر گرفته می‌شوند.

تنها نقطه منفی باتری‌های یوپی‌اس در قیمت آن‌هاست به نحوی که در ظرفیت های مشابه دو یا سه برابر از باتری‌‌های خودرو گران‌تر هستند.
تمام باتری‌ها برحسب ولتاژ نامی (برحسب ولت) وظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه‌بندی می‌شوند.
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه