بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور

بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور

یکی از ویژگی های منحصر بفرد پنل‌های شناور بر روی آب که به یک مبدل مرکزی متصل شده اند، مقاومت در برابر رطوبت بالا است. این پروژه بر روی دریاچه ای قرار دارد که به علت فرونشت زمین، سیل و باران های متعدد ایجاد شده و عمق آب در ناحیه بین 4 تا 10 متر است و منطقه مورد نظر به لحاظ زغال سنگ پتانسیل بالایی دارد.

نیروگاه های خورشیدی شناور نوع جدیدی از نیروگاه های خورشیدی هستند که از طراحی خاصی برخوردارند و محبوبیت آن ها به طور فزاینده ای در حال افزایش است. مزیت دیگر اصلی این نیروگاه شناور ، کاهش تبخیر آب در نواحی و اراضی خشک دانست.
                                                                  


بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا با ظرفیت تولید سالیانه 20 میلیون کیلووات ساعت برق در چین ساخته شده است.
چندین سال پیش، چین به عنوان یکی از آلوده کننده های ذغال سنگ، غبارآلود و مخرب شهرت داشت. چین هر ساله در انرژی باد، آب و برق و انرژی خورشیدی بیشتر از هر کشور دیگری در این زمینه سرمایه گذاری می کند.طبق اعلام شرکت "چاینا تری گورجس نیوانرژی"، این پروژه پنل‌های ثابتی را تشکیل می‌دهد که در سطح دریاچه‌ای شناور هستند که پس از ریزش یک معدن زغال سنگ ایجاد شد. انتظار می‌رود کل این تاسیسات تا ماه مه سال ۲۰۱۸ عملیاتی شود.

                                                                           
این تأسیسات در شهر هوآینان ( Huainan ) در استان شرقی آنهوی واقع‌شده است. ظرفیت تولید برق این نیروگاه ۴۰ مگاوات است که برای تأمین برق موردنیاز یک شهر کوچک کافی است. این کشور تلاش دارد با اجرای طرح مزبور از انتشار گاز دی اکسید کربن به مقدار قابل توجهی بکاهد.
این نیروگاه  دارای 165هزار پنل خورشیدی با ظرفیت تولید 40 مگاوات برق  است که می تواند برق 15 هزار خانه را در طول سال تامین کند.با تاسیس این نیروگاه، چین توانست بزرگترین نیروگاه خورشیدی شناور دنیا را به نام خود ثبت کند. پیش‌ ازاین بزرگ‌ ترین نیروگاه شناور خورشیدی با ظرفیت ۶.۳ مگاوات در انگلستان واقع‌شده بود.

                                                               

چین همچنین با تسریع در سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر، ترمزهای مصرف سوخت فسیلی خود را در اختیار دارد. در ماه ژانویه سال گذشته ، تنظیم کننده انرژی کشور، توقف تولید بیش از 100 نیروگاه زغال سنگ در سراسر کشور را با تولید 100 گیگاوات (GW) متوقف کرد .
چین به دلیل کمبود فضای خاکی پنل های خورشیدی را روی دریا قرار داده در حالی که یک سوﻡ خاک ایران بیابان است و اگر به پنل هاﻯ خورشیدی مجهز شود می تواند انرژی تمام مردﻡ دنیا را تامین کند.

چین طی سال‌های گذشته پیوسته در تلاش بوده تا از منابع تولید برق سازگار با محیط زیست استفاده کند تا میزان آلودگی که اغلب در شهرهای بزرگی مانند پکن به شرایط خطرناکی می‌رسد را کنترل کند.
میزان انتشار گاز دی اکسید کربن در چین بسیار زیاد است و ساخت این نیروگاه خورشیدی شناور، جدیدترین اقدام این کشور در راستای بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر و فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی است.دولت چین بر اساس برنامه توسعه سیزدهم پنج ساله خود، قصد دارد ۶۶ درصد از انرژی را که در سال ۲۰۱۵ میلادی از زغال سنگ تامین می کرده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۸ درصد کاهش دهد.
سرمایه گذاری چین در سال 2016 میلادی در زمینه انرژی تجدیدپذیر رشد 60 درصدی داشته و مبلغ آن به 32 میلیارد دلار رسیده است.
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
       _____  _____        
      |  _  ||  _  |       
__  __| |_| | \ V / __   __
\ \/ /\____ | / _ \ \ \ / /
 >  < .___/ /| |_| | \ V / 
/_/\_\\____/ \_____/  \_/  
                           
                           
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
کاربرد دیود در صفحات خورشیدی
 ۰۵ آبان ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

کاربرد دیود در صفحات خورشیدی

 استفاده از دیود بای‌پس در سلول‌ها و صفحات‌ خورشیدی که به‌صورت سری به یکدیگر متصل شدند، باعث تأمین یا قطع کامل انرژی در صورت کاهش ولتاژ می‌شوند. امروزه، با رواج تولید انرژی پاک و مقرون‌ به‌ صرفه، استفاده از سلول‌های خورشیدی به صورت چشم‌گیری در حال افزایش است و مردم به نصب ...  ادامه مطلب 
انواع سلول های خورشیدی
 ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

انواع سلول های خورشیدی

سلولهای خورشیدی به دو دسته عمده سلولهای سیلیکون کریستالی و سلولهای فیلم نازک یا تین فیلم تقسیم میشوند. سلول سیلیکون کریستالی: مهم ترین ماده در این نوع سلول ، سیلیکون میباشد. بعد از اکسیژن سیلیکون بیشترین عنصر روی زمین میباشد. در طبیعت بصورت خالص وجود ندارد ولی در ترکیبات شیمیایی با اکسیژن در شکل کوارتز یا ...  ادامه مطلب 
فتوولتاییک چیست؟
 ۰۹ دی ۱۳۹۸
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

فتوولتاییک چیست؟

وقتی نور خورشید به یک سلول فتوولتاییک می‌تابد، بین دو الکترود منفی و مثبت اختلاف پتانسیل ایجاد شده و این امر باعث جاری شدن جریان بین آن‌ها می‌گردد. می‌توان فتوولتاییک را در دسته فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر قرار داد. سلو ل‌های فتوولتائیک با استفاده از اشعه خورشید و سلو ل‌های خورشیدی، و با ...  ادامه مطلب 
سوکت پنجره ای برای تولید انرژی خورشیدی
 ۰۳ آذر ۱۳۹۸
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

سوکت پنجره ای برای تولید انرژی خورشیدی

تولید انرژی الکتریسیته بوسیله سوخت های فسیلی روشی قدیمی گشته است. انرژی خورشیدی انرژی آینده است. با آه وکیاهو سانگ مفهوم سوکت پنجره ای را طراحی نموده اند. آنچه بواقع یک شارژر خورشیدی کوچک است که می تواند به شیشه پنجره متصل شود. پنل شیشه ای در نور خورشید قرار می گیرد و می تواند 1000mAh یک باطری را ...  ادامه مطلب 
پنل خورشیدی با راندمان 80 درصد
 ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

پنل خورشیدی با راندمان 80 درصد

میانگین راندمان یک پنل خورشیدی ۱۱-۲۲% است، اما دستگاهی بر اساس آرایه‌ای از نانو لوله‌های کربنی تک جداره ساخته شده است که می‌تواند تا ۸۰% راندمان را بهبود ببخشد. این طرح بر اساس آرایه‌ای از نانو لوله‌های کربنی تک جداره ساخته شده است، که فوتون‌های حرارتی اشعه مادون قرمز یا در واقع همان گرما ...  ادامه مطلب